Planet

Konsumenter tycker att reklam och kommunikation har en viktig roll för att skapa beteendeförändringar som påskyndar klimatomställningen. Genom att utnyttja kraften bakom kommunikationen kan vi bli en del av lösningen! Läs vår avsiktsförklaring.

”Jag jobbar med hållbarhetskommunikation varje dag och vet hur svårt det kan vara att hamna rätt. Jag har lovat mig själv att den kommunikation jag utformar ska leda mottagaren rätt och bidra till ett större engagemang för hållbarhetsfrågor, och genom CommToAct har jag fått med mig min byrå på den resan. Initiativet är en otrolig möjlighet för kommunikationsbranschen att utvecklas och bidra ännu starkare till människors framtidstro.”

Jonas Bane, pr-konsult, Westander

”Vi har alla ett stort ansvar för att främja en grön omställning oavsett våra roller och discipliner. Det finns ingen ensam vinnare i den här frågan; vi måste alla bidra. Vi som arbetar med varumärke och kommunikation har ett stort ansvar att vägleda och inspirera till omställning. På Löfbergs ligger det i vårt DNA, där vi tillsammans med andra arbetar för att både människor och kaffe kan växa. Det handlar om att på riktigt ta ansvar för en hållbar utveckling.”

Lena Rodin, Marknadschef, Löfbergs

Samarbetspartners