Webinar & utbildningar
CommToAct People
Här har vi samlat guider, rapporter, webinar, filmer och marknadsinsikter för att hjälpa er i ert arbete.
Allt om People
Webinar & utbildningar
CommToTalk People: Sponsring och hållbarhet i en CSRD-driven värld
I ljuset av EU:s nya CSRD-regler ställs nya krav – men ges också möjligheter att skapa mervärden för både företag och samhälle. Här har genuina partnerskap med en hållbarhetsaspekt en viktig roll att fylla. Samtidigt som EU agerar och kräver mer noggrann rapportering kring företagens hållbarhetsarbete, accepterar medvetna konsumenter och medarbetare inte längre ett inaktivt förhållningssätt. De menar att företagen bär ett stort ansvar för att förbättra samhället.Trendspaningen presenteras av Anders Lindén, VD och Seniorstrateg på Tango Brand Alliance.
CommToTalk People – Digital tillgänglighet i sociala medier
Ett webinar från CommToAct där du får:
- Kunskap om vad man ska tänka på när man skapar tillgängligt innehåll på sociala medier.
- Hur du gör för att fler ska nås av dina budskap
- Kunskap om relevanta kriterier utifrån lagstifning
CommToTalk People – Inclusion, the Future for Brand Growth
Hur påverkar inkludering varumärken? Vad tycker konsumenter egentligen om rättvisa, mångfald och representation och går det att koppla till tillväxt?
I detta webinar går Valeria Paleggio från Kantar Inclusive Growth igenom insikterna från Kantar’s Brand Inclusion Index – den första globala studien som mäter inkluderingens effekt på varumärken. Webinaret riktar sig till alla inom kommunikationsbranschen som vill få inspiration till hur inkluderande kommunikation kan öka lönsamhet och hållbar tillväxt
Hållbara samarbeten ger bättre effekt
Hur skapar man framgångsrika projekt och långsiktiga samarbeten mellan byrå och uppdragsgivare? I detta webinar utforskar Gunilla Bergh (Engage Marketing) och Henrik Jansson (CoRATE) hur trygga relationer påverkar teamets välmående, affärsresultat och kreativ kvalitet.
Webinaret riktar sig till uppdragsgivare, byråledare och kundansvariga som vill förbättra förutsättningarna för hållbara samarbeten. Vi går igenom praktiska verktyg för att hantera förhandlingar, avtal och utvärdering av kreativitet samt hur man skapar goda arbetsförhållanden, även vid utmanande förutsättningar.
Digital tillgänglighet – Rättighet, skyldighet eller helt enkelt en bra affär?
Ett webinar som fokuserar på betydelsen av digital tillgänglighet, vad det innebär i praktiken och varför det är avgörande att göra våra digitala miljöer tillgängliga för alla. Vi delar med oss av insikter kring hur tillgänglighet inte bara är en fråga om att följa riktlinjer, utan även en möjlighet att skapa värde för företaget, individen och samhället.
Omtänksamhet ger lönsamhet – för en mer hållbar bransch
Inom initiativet CommToAct People har vi en arbetsgrupp som fokuserar på hälsa och friskfaktorer. I webinaret går vi igenom de viktigaste insikterna ur guiden Omtänksamhet ger lönsamhet,
Den globala DEI-rapporten – Sverige
Hur står sig Sverige i förhållande till resten av världen i frågor som rör inkludering och medarbetares mående på arbetsplatsen?
All of us – Isatou Keitta: 400 Sekunder
IAB Sveriges samarbetspartner Isatou Keitta, Operations Manager på All of Us, pratar om strukturer och stereotyper och makten vi som jobbar inom kommunikation och media sitter på när gäller hur vi speglar samhället och människor samt vad vi kan göra för att ge en rätt bild av hur världen ser ut.
The Global DEI Charter for Change
WFA calls on leaders at all levels in marketing organisations and their agency partners to build an industry of true inclusion, one that measures its achievements and is open when it falls short.
Lisa Cox – Tedx Talks: Why embracing diversity in advertising is good for business
Multi-award-winning advertising professional and rebranding disability champion Lisa Cox details the practical and financial benefits to businesses of embracing disability, equity and inclusion in their advertising strategy and how to get started – today.
Advertising Week 2023 – Representation Matters: The Power of Inclusion in Advertising
We live in a visual world where images and videos have the power to shape ideas and alter perceptions. When consumers, especially those underrepresented, feel seen in media and advertising, it matters. Why? Because authentic representation not only generates feelings but drives action.