Kompetenslyftet
Kompetensutveckling inom hållbarhetsområdet för marknad- och kommunikationsbranschen.
Nu är vår utbildningsansvariga projektledare på plats och vi kavlar upp ärmarna och sätter full fart framåt. Det är en hel del administrativa rutiner som behöver falla på plats i projekt med EU-finansiering. Vi gör vårt bästa för att hålla alla intressenter i loopen.
Mycket är preliminärt i dagsläget, som till exempel tidsplan för kursstart men vi jobbar för att kunna spika allt snarast möjligt. Vår plan är att rulla ut den första utbildningen i början av Q1 2026. Vi kommer naturligtvis också ge mer information om innehållet i de olika utbildningarna, vad du som deltagare kan förvänta dig – och vad du förväntas bidra med!
Nedan finner du lite vanliga frågor som kan tänkas uppkomma. Om detta inte ger svar på din fråga kan du höra av dig till projektledare Maria Lavonius, maria.lavonius@commtoact.se eller 070-3283360.
Q&A
Varför genomförs det här projektet?
Den förstudie som gjordes 2024 visade att ni som arbetar i branschen efterfrågar kompetensutveckling inom hållbarhetsområdet, bland annat inom hållbarhetskommunikation och klimatavtryck.
Vem kan gå utbildningarna?
Företag med huvudsäte i Stockholm, och medlem i någon av branschorganisationerna IAB Sverige, KOMM, Sveriges Annonsörer, Sveriges Kommunikatörer, Sveriges Mediabyråer och SWEDMA.
Varför kan bara företag med huvudsäte i Stockholm gå utbildningarna?
Anledningen till att det begränsas till Stockholmsregionen är att bidraget från ESF (Europeiska Socialfonden) har mål på kompetensutveckling i Stockholmsregionen. Vår långsiktiga plan är att i ett nästa steg söka bidrag på nationell nivå.
